Στην τελική ευθεία βρίσκεται η διαμόρφωση της νέας Κομισιόν. Και οι πληροφορίες, τόσο από τις Βρυξέλλες όσο κι από την Αθήνα, συνηγορούν στα επικρατέστερα σενάρια για τα χαρτοφυλάκια που διεκδικούν η Ελλάδα και ο προτεινόμενος επίτροπος Απόστολος Τζιτζικώστας. Σε χθεσινό επικαιροποιημένο ρεπορτάζ το «Politico» επισημαίνει ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης δεν έχει κρύψει ότι επιθυμεί να επιβραβευτεί η στήριξή του στην επανεκλογή της Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν με ένα «σημαντικό» χαρτοφυλάκιο. Οπου – για να τα λέμε ευθέως – «σημαντικό» σημαίνει να έχει εκτελεστικές αρμοδιότητες και, κυρίως, κονδύλια στη διάθεσή του. Από το Μαξίμου αλλά και από την Κομισιόν ακούω ότι έχουν καταλήξει στα δυο συγκεκριμένα που σας είχα αναφέρει, το Μεταφορών και το Περιφερειακής Ανάπτυξης. Οπως μου έλεγε άνθρωπός μου που έχει εικόνα των διαπραγματεύσεων, το καθένα έχει τα προτερήματα και τα μειονεκτήματά του. Το Μεταφορών ενδιαφέρει την Ελλάδα για πολλούς λόγους. Ενδεικτικά μόνο να αναφέρω ότι στις αρμοδιότητές του είναι και η ναυτιλία. Το Περιφερειακής Ανάπτυξης, ωστόσο, έχει μεγάλο εύρος δράσεων, πολιτική ισχύ και παρά πολύ μεγάλο μπάτζετ αφού διαχειρίζεται το δεύτερο μεγαλύτερο ολόκληρης της Κομισιόν (ύστερα από αυτό της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής). Επίσης, η θέση αυτή «κουμπώνει» άριστα με την προϋπηρεσία του Τζιτζικώστα στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή των Περιφερειών, όπου ως πρόεδρος είχε άμεση συνεργασία με την απερχόμενη επίτροπο Ελίζα Φερέιρα. Η οποία, μάλιστα, είχε δείξει ενδιαφέρον και για τα θέματα της Μακεδονίας.

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε

Ή εγγραφείτε

Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ