Τo όνομά της είναι συνώνυμο με την γκιλοτίνα και το παντεσπάνι. Με την εκζήτηση και την επιπολαιότητα. Τη στερεοτυπική αυτή εικόνα που συνοδεύει τη Μαρία Αντουανέτα στο άκουσμα και μόνο του ονόματός της θα επιχειρήσει να ανατρέψει η μεγάλη έκθεση που ετοιμάζει το Μουσείο Βικτωρίας και Αλβέρτου το φθινόπωρο του 2025.«Η ιδέα ότι χρεοκόπησε τη Γαλλία και ότι ήταν υπεύθυνη για τη Γαλλική Επανάσταση, κάτι που φυσικά δεν ισχύει» υποστηρίζει η Σάρα Γκραντ, επιμελήτρια της πρώτης έκθεσης που θα πραγματοποιηθεί σε βρετανικό έδαφος για τη σύζυγο του Λουδοβίκου ΙΣΤ’ και μόλις την τρίτη εκτός Γαλλίας. Η επιλογή να φιλοξενηθεί μια έκθεση με πλούσιο υλικό από την εποχή της Μαρίας Αντουανέτας, αλλά και με αντικείμενα που δείχνουν την επιρροή της στον κόσμο της τέχνης, της μόδας, του ντιζάιν και του κινηματογράφου έως σήμερα οφείλεται, σύμφωνα με την επιμελήτρια, στο ότι οι Βρετανοί την προσεγγίζουν με περισσότερη συμπάθεια συγκριτικά με τους συμπατριώτες της. Και φέρει ως επιχείρημα τον τρόπο που παρουσιάστηκε – μόνο το κεφάλι της μετά τον αποκεφαλισμό της – στην πρόσφατη τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων στο Παρίσι.

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε

Ή εγγραφείτε

Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ