Οταν ο σκηνοθέτης Ουμπέρτο Παζολίνι παρουσίασε το «The Return» στην παγκόσμια πρεμιέρα του στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Τορόντο το περασμένο Σάββατο, σχολίασε ότι η τελευταία κινηματογραφική μεταφορά της «Οδύσσειας» του Ομήρου έγινε το 1955 από τον ιταλό σκηνοθέτη Μάριο Καμερίνι, με πρωταγωνιστή τον Κερκ Ντάγκλας ως Οδυσσέα (με το ρωμαϊκό όνομα Οδυσσέας). Ο Παζολίνι παρέλειψε κάποιες άλλες προσαρμογές, όπως τις ταινίες του Θεόδωρου Αγγελόπουλου και των αδελφών Κοέν («Το Βλέμμα του Οδυσσέα» και «Ω Αδελφέ, πού είσαι;»), που αντλούν έμπνευση από το ομηρικό έπος, όμως το βασικό του επιχείρημα παραμένει: Η «Οδύσσεια» δεν θεωρείται πλέον εμπορικό έργο στις μέρες μας. Το «The Return» έτυχε θερμής υποδοχής από κάτι που καταδεικνύει πως το ομηρικό έπος των 12.110 στίχων παραμένει – και σε κινηματογραφικό επίπεδο – η πιο συναρπαστική του κόσμου.
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε
Ή εγγραφείτε
Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ