Συνεχίζονται οι επενδύσεις στη ναυπήγηση νεότευκτων δεξαμενοπλοίων, παρά το γεγονός ότι όλες οι εκτιμήσεις συγκλίνουν στην άποψη ότι μέχρι το 2030 θα καταγραφεί κορύφωση της παγκόσμιας κατανάλωσης πετρελαίου και στη συνέχεια θα ακολουθήσει πτωτική τάση. Η επένδυση σε νέα δεξαμενόπλοια σήμερα δεν είναι μια απλή απόφαση, λαμβάνοντας υπόψη την αυξανόμενη περιβαλλοντική πίεση, την αβεβαιότητα σχετικά με τα μελλοντικά σχέδια πλοίων και τις ανησυχίες σχετικά με τη βιωσιμότητα της παγκόσμιας ζήτησης πετρελαίου μακροπρόθεσμα, αναφέρει ο οίκος αναλύσεων Gibson. Παρά ταύτα, τονίζει, η τοποθέτηση νέων παραγγελιών στα ναυπηγεία αυξήθηκε το 2023 στο υψηλότερο επίπεδο από το 2015 και συνεχίστηκε με ταχύ ρυθμό φέτος. Από τον Ιανουάριο, έχουν δοθεί περίπου 340 επιβεβαιωμένες και αναφερθείσες παραγγελίες δεξαμενοπλοίων, μόλις οριακά κάτω από τις περίπου 350 παραγγελίες που δόθηκαν πέρυσι. Ο αριθμός παραγγελιών ήταν αυξητικός στην κατηγορία των υπερδεξαμενοπλοίων (VLCC), με 42 επιβεβαιωμένες και 16 αναφερόμενες στα μέσα ενημέρωσης, παραγγελίες, τον υψηλότερο αριθμό από το 2015. Οι επενδύσεις ήταν επίσης σχετικά υψηλές για τα Medium Range (MR) δεξαμενόπλοια, με περισσότερες από 130 παραγγελίες να έχουν τοποθετηθεί από τον Ιανουάριο, σε σύγκριση με περίπου 145 παραγγελίες πέρυσι. Αντίθετα, υπήρξε επιβράδυνση στις παραγγελίες για τα Suezmaxes και τα Aframaxes/LR2, με 35 και 67 παραγγελίες να έχουν τοποθετηθεί φέτος, μειωμένες σημαντικά σε σχέση με τις περσινές επενδύσεις. Παρατηρήθηκε επίσης μια σπάνια αύξηση των παραγγελιών Handy και LR1/Panamax, έπειτα από χρόνια υποεπένδυσης σε αυτά τα τμήματα κατά το μεγαλύτερο μέρος της τελευταίας δεκαετίας.

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε

Ή εγγραφείτε

Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ