«Πρέπει να κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας για να επιβιώσει η αυτοκινητοβιομηχανία». Το σχετικό σχέδιο «θα δώσει απαντήσεις σε όλες τις επιφυλάξεις που ίσως έχετε. Δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας», είπε στα μέλη της επιτροπής Μεταφορών και Τουρισμού του Ευρωκοινοβουλίου. Τη Δευτέρα που πέρασε, ο Απόστολος Τζιτζικώστας έμεινε πιστός στο χειρόγραφο που είχε μπροστά του – στο χειρόγραφο, δηλαδή, που περιλάμβανε τη γραμμή της Κομισιόν (και σημεία των γραπτών απαντήσεων που ο ίδιος είχε νωρίτερα υποβάλει στους εξεταστές του) για κάθε ζήτημα του χαρτοφυλακίου το οποίο αναμένεται να αναλάβει. Η παραπάνω τοποθέτησή του δεν καθησύχασε καθόλου έναν τομέα που αριθμεί 14 εκατομμύρια ευρωπαίους εργαζόμενους και κινδυνεύει να χάσει την κυριαρχία της παγκόσμιας αγοράς. Ούτε άφησε να διαφανεί προς ποια κατεύθυνση θέλει να πάει η Ενωση – ή πώς ακριβώς θα πορευτεί –, αφού εκείνος αρνήθηκε να υποκύψει στις οχλήσεις για παροχή ενός συγκεκριμένου οδικού χάρτη. Υποσχέθηκε απλά να διευθετήσει το θέμα στην αρχή κιόλας της θητείας του. Πώς; Και εφαρμόζοντας ένα πράσινο πλάνο και ικανοποιώντας έναν κλάδο που εκπέμπει πολύ διοξείδιο του άνθρακα. Μάλλον γι’ αυτό, όμως, κέρδισε τα ⅔ των ευρωβουλευτών: ήταν τόσο ασαφής όσο συνηθίζει η ευρωπαϊκή γραφειοκρατία και τόσο πολιτικώς ορθός όσο επιβάλλουν οι κανόνες επιβίωσης στις Βρυξέλλες. Λογικό, γιατί μέχρι και άσπονδοι εσωκομματικοί του φίλοι παραδέχονται πως ξέρει καλά τα SOS του πολιτεύεσθαι που φέρνει ψήφους. Χάρη σ’ αυτή τη γνώση, χρησιμοποίησε όλα τα σωστά λόγια προκειμένου να παρουσιάσει σαν πλεονέκτημά του την ελληνική εμπειρία του δυστυχήματος των Τεμπών και το έκανε με το κατάλληλο – όχι ξύλινο – ύφος. Το Politico, που κάλυψε την ακρόασή του, στο τέλος τον επιβράβευσε με καλά σχόλια. Τον βρήκε «εύστοχο και γεμάτο αυτοπεποίθηση». Οσοι παρακολούθησαν το live blogging του, βέβαια, διαπίστωσαν ότι το Μέσο επισήμανε πολλές φορές τη δημιουργική ασάφεια των λεγομένων του.
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε
Ή εγγραφείτε
Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ