Αρκετοί αγοραστές – σύμφωνα με τους εμπόρους ΙΧ ένας στους πέντε – έχουν ανάμεσα στα κριτήρια αγοράς ενός καινούργιου αυτοκινήτου και τη μεταπωλητική αξία που θα έχει το μοντέλο που θα επιλέξουν. Υπάρχουν αρκετοί παράγοντες που την επηρεάζουν (η μεταπωλητική αξία του αυτοκινήτου είναι πολύ απλά τι λεφτά θα πιάσει ο ιδιοκτήτης όταν έρθει η ώρα να το πουλήσει). Ο πρώτος παράγοντας είναι η φήμη της μάρκας που έχει δημιουργηθεί για τα μοντέλα της στην αγορά. Για παράδειγμα τα μοντέλα της Toyota έχουν τη δυνατότητα χάρη στην αξιοπιστία τους να διατηρούν υψηλή την τιμή μεταπώλησής τους στην αγορά – και ιδίως αν το μοντέλο είναι και best seller σε πωλήσεις, όπως το Yaris. Το ίδιο συμβαίνει και με πολυτελείς φίρμες όπως BMW και Μercedes που κρατάνε τις τιμές τους υψηλές στην αγορά. Προσφάτως, μια νέα έρευνα έδειξε ποια μοντέλα διατηρούν υψηλή τη μεταπωλητική τους αξίας σε βάθος χρόνου αλλά και ποια είναι σκέτη χασούρα, αφού χάνουν αρκετά από την αρχική τους τιμή. Στα μοντέλα που αποδεικνύονται λίρα εκατό σε βάθος χρόνου είναι το νέο Jeep Wrangler και η Porsche 911. Επίσης, την καλύτερη θέση στα υβριδικά τη διατηρεί το Toyota Prius. Αντιθέτως, πριν από λίγες ημέρες μια νέα έρευνα φανέρωσε ότι μοντέλο που χάνει πολλά χρήματα ύστερα από μερικά χρόνια είναι το Tesla Model 3 (εδώ έπαιξαν σημαντικό ρόλο τα πολλά σκαμπανεβάσματα στις τιμές της Tesla). Προσφάτως, ένας ιδιοκτήτης της κορυφαίας έκδοσης του Tesla Model S Plaid που είχε δώσει για να την αποκτήσει 130 χιλιάδες ευρώ διαπίστωσε ότι ύστερα από δύο χρόνια που αποφάσισε να το πουλήσει «έπιανε» στην αγορά των μεταχειρισμένων 40.000 ευρώ. Εχασε δηλαδή μέσα σε 24 μήνες σχεδόν το 70% της αρχικής του τιμής! Επίσης, μια αμερικανική έρευνα φανέρωσε ότι η τιμή στα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά μοντέλα απομειώνεται ταχύτατα, λόγω της χαμηλής εμπιστοσύνης που έχουν οι αγοραστές στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και ιδίως στις μπαταρίες τους που πρέπει να αντικατασταθούν έπειτα από 6-7 χρόνια.

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε

Ή εγγραφείτε

Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ