Οι πολλοί φιλελεύθεροι που βρίσκονται εντός της κυβέρνησης θα νιώθουν μάλλον άβολα, με τις συνεχείς κυβερνητικές – άλλοτε δικαιολογημένες, άλλοτε άκομψες – παρεμβάσεις σε μια σειρά από αγορές. Αν η πρώτη φορολόγηση των υπερκερδών των διυλιστηρίων το 2023 (κερδών του 2022) είχε κάποιο νόημα, εντασσόμενη στην ευρωπαϊκή τάση της εποχής και την απότομη αύξηση των περιθωρίων κέρδους των διυλιστηρίων, η σκοπιμότητα της έκτακτης φορολόγησης του 2024 (κέρδη 2023) είναι δύσκολο να ερμηνευτεί, με δεδομένες τις χαμηλές διεθνείς τιμές του πετρελαίου και την εγχώρια τιμή στην αντλία. Το πρόβλημα ερμηνείας γίνεται ακόμα μεγαλύτερο όταν εντάσσονται στην έκτακτη φορολόγηση των υπερκερδών και οι εξαγωγές διυλισμένου πετρελαίου. Μια χώρα με τεράστιο έλλειμμα στο εμπορικό της ισοζύγιο φαινόταν σαν να τιμωρεί τις εξαγωγικές της επιχειρήσεις, αλλάζοντας τους κανόνες του παιχνιδιού, που η τήρησή τους αποτελεί βασικό συστατικό του καπιταλισμού.
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε
Ή εγγραφείτε
Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ