Αναλυτές αλλά και εκπρόσωποι του πρωτογενούς τομέα, της βιομηχανίας τροφίμων και του λιανεμπορίου αναφέρουν ότι σύντομα το μεγάλο πρόβλημα δεν θα είναι μόνο οι υψηλές τιμές των τροφίμων, αλλά και οι ελλείψεις σε μια σειρά αγροδιατροφικών προϊόντων. Αυτή η προειδοποίηση επαναλαμβάνεται όλο και πιο συχνά από φορείς της βιομηχανίας τροφίμων και του οργανωμένου λιανεμπορίου, και στην Ελλάδα. Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ενωσης Σουπερμάρκετ Ελλάδας,  Αριστοτέλη Παντελιάδη, δεν πρόκειται οι καταναλωτές να δουν συνολικά τις τιμές να επιστρέφουν στα προ κρίσης επίπεδα, καθώς στην «εξίσωση» μπαίνει ο αστάθμητος παράγοντας της κλιματικής κρίσης, που πυροδοτεί ελλείψεις και κατ’ επέκταση αύξηση τιμών σε μια σειρά αγαθών. Χαρακτηριστικό, όπως λέει, παράδειγμα είναι το ελαιόλαδο, η τιμή του οποίου εκτοξεύθηκε τον περασμένο χρόνο, αλλά και του καφέ και του κακάο που βρίσκονται ήδη σε πολύ υψηλά επίπεδα. Προβληματισμό για το θέμα της κλιματικής αλλαγής και τις επιπτώσεις στις πρώτες ύλες εκφράζει και η Ιωάννα Στρουμπή, CCH Brands Marketing Director της. «Τα επόμενα χρόνια θα πρέπει να είμαστε έτοιμοι ότι θα ανακύπτουν διάφορα προβλήματα λόγω ελλιπούς παραγωγής και της κλιματικής κρίσης, που θα χτυπούν στην επάρκεια και κατ’ επέκταση στις τιμές των προϊόντων» αναφέρει ο Γιώργος Πολυχρονάκης, ειδικός σύμβουλος του Συνδέσμου Ελληνικών Επιχειρήσεων Εξαγωγής, Διακίνησης Φρούτων, Λαχανικών και Χυμών INCOFRUIT-HELLAS, ο οποίος παραθέτει ότι μια επιπλέον συνέπεια της κλιματικής αλλαγής και των καταστροφών  τουλάχιστον στην αγροτική παραγωγή στην Ελλάδα είναι και η εγκατάλειψη του επαγγέλματος του αγρότη, κάτι που εξελίσσεται τις δύο τελευταίες δεκαετίες.

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε

Ή εγγραφείτε

Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ