Με σημαντικές κυρώσεις απειλούνται τα πλοία που δεν θα αρχίσουν να αξιοποιούν καύσιμα από ανανεώσιμες πηγές ή χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, στο πλαίσιο του κοινοτικού κανονισμού FuelEU που τίθεται σε ισχύ στην ΕΕ από την 1η Ιανουαρίου. Οπως επισημαίνει ο Lloyd’s Register, o κανονισμός FuelEU προωθεί συστηματικά πιο βιώσιμα καύσιμα, αλλά ελλοχεύουν σημαντικές κυρώσεις για τις ναυτιλιακές εταιρείες που δεν θα υλοποιούν τη μετάβαση στα νέα αυτά καύσιμα. Πλοία τουλάχιστον 5.000 GT πρέπει να μειώσουν την ένταση των αερίων του θερμοκηπίου των καυσίμων τους κατά 80% σε σχέση με ένα σημείο αναφοράς του 2020 έως το 2050, αλλιώς θα αντιμετωπίσουν κυρώσεις. Η αλλαγή αυτή θα είναι σταδιακή με μικρούς αρχικά στόχους, που θα αυξάνονται όσο πλησιάζουμε στο 2050, όπως και το επίπεδο των παρεμβάσεων που απαιτούνται για τη συμμόρφωση.
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε
Ή εγγραφείτε
Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ