Μια πετρελαιοκηλίδα στη Μαύρη Θάλασσα προκάλεσε ανησυχία και νέες εκκλήσεις προς τα κράτη να εφαρμόσουν την απαγόρευση της μεταφοράς μαζούτ στην Αρκτική. Η Sian Prior, επικεφαλής σύμβουλος της Clean Arctic Alliance, επανέλαβε την έκκλησή της για άμεση απαγόρευση της μεταφοράς πετρελαίου στα ύδατα της Αρκτικής μετά τη βύθιση δύο ρωσικών δεξαμενόπλοιων στο στενό του Κερτς κατά τη διάρκεια καταιγίδας. Τα πλοία μετέφεραν το καθένα 4.000 τόνους βαρύ μαζούτ. Με αφορμή τις πετρελαιοκηλίδες αυτές στις αρχές της προηγούμενης εβδομάδας, έπειτα από ατυχήματα δεξαμενόπλοιων στο στενό του Κερτς, η Clean Arctic Alliance επαναλαμβάνει τις εκκλήσεις για άμεση απαγόρευση της χρήσης και της μεταφοράς βαρέος μαζούτ (HFO) στην Αρκτική, αναφέρει στη δήλωσή της η Sian Prior. Τα ατυχήματα αυτά καταδεικνύουν, σύμφωνα με την Clean Arctic Alliance, την αδυναμία των Αρχών να ανταποκριθούν σε ατυχήματα με βαρύ μαζούτ ακόμη και σε μια περιοχή όπου υπάρχουν σημαντικές ναυτιλιακές, λιμενικές εγκαταστάσεις και πόροι, όπως η Μαύρη Θάλασσα. Μια διαρροή πετρελαίου στην Αρκτική θα είχε πολύ χειρότερες επιπτώσεις, τονίζει. Ολα τα έθνη που έχουν συμφέροντα στην Αρκτική, συμπεριλαμβανομένης της Ρωσίας, πρέπει να εφαρμόσουν επειγόντως την απαγόρευση βαρέος μαζούτ από την Αρκτική, που αποφάσισε ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός, τονίζει η Clean Arctic Alliance.

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε

Ή εγγραφείτε

Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ