Με βάση τις τελευταίες συνταγματικές αλλαγές, που έχουν τεθεί σε ισχύ με την Αναθεώρηση του 2019, οι πρόωρες εκλογές λόγω της αδυναμίας της Βουλής να εκλέξει Πρόεδρο της Δημοκρατίας, έχουν ουσιαστικά εκλείψει. Αν υπάρχει δυστοκία, στο τέλος της διαδικασίας μια κοινοβουλευτική πλειοψηφία των 151 βουλευτών αρκεί για να εκλέξει τον ένοικο του Προεδρικού Μεγάρου. Η αλλαγή είχε κριθεί σκόπιμη για να απεγκλωβιστεί η νομοθετική και η εκτελεστική εξουσία από την ομηρεία της προεδρικής εκλογής και, συνακόλουθα, την πρόωρη διάλυση της Βουλής – όπως συνέβη τον Ιανουάριο του 2015. Επί της ουσίας, η αναθεώρηση του σχετικού συνταγματικού άρθρου αποστερούσε την αντιπολίτευση από ένα βασικό όπλο, ίσως το μοναδικό που είχε στα χέρια της για να ανατρέψει την κυβέρνηση. Στην πρώτη εφαρμογή του, το νέο πλαίσιο επιτρέπει στον Κυριάκο Μητσοτάκη να στείλει στο Μέγαρο της Ηρώδου του Αττικού, αποκλειστικά με προσωπική απόφασή του, όποιον Πρόεδρο επιθυμεί. Υπό αυτή την έννοια, το πρωθυπουργικοκεντρικό σύστημα ενισχύθηκε, μέσω της προεδρικής εκλογής, ακόμη περισσότερο, την ώρα μάλιστα που πλήθαιναν οι φωνές για την ανάγκη να υπάρξουν αντίβαρα εξισορρόπησης.

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε

Ή εγγραφείτε

Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ