Τα στατιστικά στοιχεία μιλάνε από μόνα τους. Κάθε χρόνο στη χώρα μας 210 με 250 μοτοσικλετιστές χάνουν τη ζωή τους σε τροχαία, όταν οι συνολικοί θάνατοι στην άσφαλτο ανέρχονται σε περίπου 650. Από αυτούς, οι 9 στους 10 θα μπορούσαν να έχουν σωθεί εφόσον φορούσαν κράνος. Τα νούμερα που συνοδεύουν την έρευνα την οποία παρουσιάζουν σήμερα «ΤΑ ΝΕΑ» για το αν θα φέρει αποτελέσματα η θεσμοθέτηση της απαγόρευσης χορήγησης καυσίμων σε όσους δεν φορούν κράνος είναι αποκαλυπτικά. Κανείς δεν αμφιβάλλει πως το κράτος οφείλει να βρει έναν τρόπο να προστατεύσει τους πολίτες του οι οποίοι οδηγούν δίκυκλο από τη δική τους αμέλεια.

Ωστόσο, η τροπολογία που αναμένεται να καταθέσει στη Βουλή το υπουργείο Ανάπτυξης, σύμφωνα με την οποία οι πρατηριούχοι θα έρχονται αντιμέτωποι με πρόστιμα εφόσον διαθέτουν καύσιμα σε μοτοσικλετιστές χωρίς κράνος, είναι μια μάλλον λαϊκίστικη προσέγγιση του προβλήματος. Δεν είναι δουλειά των εργαζομένων στα πρατήρια να επιβάλλουν κανόνες οδικής ασφάλειας.

Η πολιτεία πρέπει να αναλάβει η ίδια την ευθύνη για την προστασία της ανθρώπινης ζωής στους δρόμους της. Να κάνει τακτικούς ελέγχους και να τιμωρεί αυστηρά τους παραβάτες της νομοθεσίας, τους οδηγούς δίτροχων οι οποίοι κυκλοφορούν χωρίς κράνος. Θα πρέπει ταυτόχρονα να δώσει έμφαση στη διαπαιδαγώγησή τους, να τους εκπαιδεύσει στη σωστή οδική και οδηγική συμπεριφορά και φυσικά στη χρήση αυτού του τόσο απαραίτητου για την ασφάλειά τους αξεσουάρ. Η σωστή πρόληψη σώζει ζωές.