Γεννημένος τη δεκαετία του 1990 σε ένα χωριό της Θεσσαλονίκης, τα Νέα Μάλγαρα, έβαλε στις θήκες της μνήμης του τον βασιλικό τάφο της Βεργίνας που είχε επισκεφθεί στα σχολικά του χρόνια και κόκκους ρύζι από τις καλλιέργειες του τόπου του. Χρόνια αργότερα σε αυτό το ελάχιστο ίχνος μνήμης βασίστηκαν οι εγκαταστάσεις του από διάτρητο χαρτί με τις οποίες πέρυσι διακρίθηκε στα βραβεία τέχνης του Ιδρύματος Τέχνης Μαμιδάκης και η συμμετοχή του ξεχώρισε στην Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης στη Σμύρνη. Τα έργα του, λεπτά, ευαίσθητα αντικείμενα, παίζουν στο φως και τη σκιά του χώρου όπου έχει δημιουργήσει το ατελιέ του. Πουκάμισα και τσάντες μοιάζουν φτιαγμένα από τις χάρτινες δαντέλες του. Ο Στρατής Ταβλαρίδης μέσω της τεχνικής papercut (χαρτοκοπτική) ζωγραφίζει, όπως τονίζει, προσθαφαιρετικά: αφαιρεί ύλη από το λεπτό χειροποίητο χαρτί και προσθέτει γεωμετρικά και αφηρημένα μοτίβα στην επιφάνειά του. Καθώς αφήνεται στους συνειρμούς, το χέρι του μαθαίνει να πειθαρχεί στη μικροχειρουργική κίνηση της απαιτητικής καλλιτεχνικής διαδικασίας δημιουργώντας κόσμους μέσα από την επανάληψη μιας πρωταρχικής χειρονομίας. Το αφήγημα που δημιουργεί προσφέρεται ανοιχτό για ερμηνεία στον θεατή των έργων του.

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε

Ή εγγραφείτε

Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ