Η τρέχουσα αντιπαράθεση των κομμάτων εντός Κοινοβουλίου και με την προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση και με την κατάθεση πρότασης δυσπιστίας από ένα μέρος των δυνάμεων της αντιπολίτευσης δεν πρέπει να θολώνει το βασικό στρατήγημα: την πλήρη και ολική αναδιάρθρωση του ΟΣΕ πάνω σε νέες, ασφαλείς και στέρεες βάσεις.

Προφανώς και επειδή η όλη νέα πρωτοβουλία έχει τον χαρακτήρα μεταρρύθμισης θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη πολλές παραμέτρους και να στοχεύει σε πολλά πεδία που για χρόνια άθροισαν παθογένειες δομικού τύπου στο νεοελληνικό κράτος και τις μεταφορές – μετακινήσεις. Για παράδειγμα – και χθες ακούστηκε στην κεντρική ομιλία του Πρωθυπουργού – επείγει η διαδικασία μιας ειλικρινούς και ουσιαστικής αξιολόγησης του Δημοσίου και μάλιστα υπό το θεσμικό πρίσμα αυτή ακριβώς η μεταβολή να ενταχθεί στις αναθεωρητέες διατάξεις του Συντάγματος. Εδώ έχει κυρίαρχη θέση η συντήρηση και ο εκσυγχρονισμός του δικτύου του ΟΣΕ και προφανώς μέσα από συμπράξεις με νέους οργανισμούς και φορείς που θα έχουν εικόνα των νέων απαιτήσεων και μέσων για την ασφαλή μετακίνηση και τις μεταφορές.

Ορίζοντας είναι ένας νέος και σύγχρονος ΟΣΕ το 2027 που θα είναι φιλικός στον μέσο πολίτη με εγγύηση την ασφάλεια και την ταχύτητα, ενσωματώνοντας και τις νωπές συστάσεις του ΕΟΔΑΣΑΑΜ. Οι υποδομές είναι το μεγάλο στοίχημα σε συνδυασμό με το αίτημα της ασφάλειας. Μια αναβαθμισμένη καθημερινότητα είναι το πραγματικό δυναμικό ζήτημα που έχει τεθεί επί χάρτου σε τούτο το πολιτικό μομέντουμ και που υπερβαίνει τοξικότητες και εργαλειοποιήσεις.