Στροφή 180 μοιρών για τον εξηλεκτρισμό της αυτοκινητοβιομηχανίας και την αυστηρή επίτευξη των στόχων σε επίπεδο εκπομπών ρύπων των νέων μοντέλων ανακοίνωσε η πρόεδρος της ΕΕ Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, δίνοντας μεγάλη ανάσα στις αυτοκινητοβιομηχανίες που άρχισαν να… χαμογελούν μετά τη νέα απόφαση. Στόχος της νέας, γενναίας απόφασης, που προβλέπει διετές περιθώριο στην επίτευξη των στόχων για τις εκπομπές ρύπων, είναι να δώσει μεγαλύτερο χρονικό περιθώριο προσαρμογής στις αυτοκινητοβιομηχανίες στα αυστηρά πρόστιμα που θα ίσχυαν από τα τέλη του 2025 και πλέον μετατίθενται για το 2027. Να σημειωθεί ότι η ΕΕ έχει επιβάλει εδώ και πολλά χρόνια ένα αυστηρό χρονοδιάγραμμα για τις προδιαγραφές ρύπων με το οποίο θα έπρεπε να προσαρμοστούν, χωρίς περιθώρια απόκλισης, οι αυτοκινητοβιομηχανίες. Ωστόσο οι πιέσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών (με γνώμονα ότι αυτό το πλαίσιο επίτευξης ρύπων ήταν στην πράξη δύσκολο να επιτευχθεί) φαίνεται πως έπιασαν τόπο, με την ΕΕ να ακούει τις φωνές διαμαρτυρίας των κατασκευαστών αυτοκινήτου δίνοντας παράταση δύο ετών – από το 2025 μετατέθηκε για το 2027, το οποίο σίγουρα δεν είναι και τόσο μακρινό, αλλά δίνει μεγαλύτερο αβαντάζ ώστε να προσαρμοστούν πιο εύκολα. Συγκεκριμένα, το νέο χρονικό περιθώριο των δύο ετών σημαίνει ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν τη δυνατότητα να μην πιάσουν τους φετινούς στόχους του 2025 και να έχουν αβαντάζ άλλα δύο χρόνια, πριν αρχίσουν να πέφτουν βροχή τα πρόστιμα.  Πρόκειται για μια ευέλικτη προσέγγιση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την εκπλήρωση των στόχων τους στις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα που είχαν τεθεί αρχικά για φέτος.  Οπότε, οι εταιρείες θα έχουν περισσότερο χρόνο ώστε να μειώσουν σταδιακά – και όχι με τη θηλιά στον λαιμό, όπως είχε αναφερθεί παλαιότερα – τις εκπομπές ρύπων και να παραμείνουν ανταγωνιστικές, λόγω και της κινεζικής επέλασης με μπαράζ ηλεκτρικών οχημάτων σε ανταγωνιστικές τιμές.

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε

Ή εγγραφείτε

Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ