Μία από τις πορτογαλικές επιλογές που συνθέτουν το πρόγραμμα του αφιερώματος «Η πτώση των δικτατοριών και η άνθηση του νέου κινηματογράφου / Ελλάδα – Ισπανία – Πορτογαλία», που άρχισε χθες στην Ταινιοθήκη της Ελλάδας και θα ολοκληρωθεί την Τετάρτη 19 Μαρτίου – περισσότερες πληροφορίες στη διπλανή σελίδα –, είναι «Το αίμα» (O Sangre, 1989), πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του πορτογάλου σκηνοθέτη Πέντρο Κόστα. Η ταινία, με ελάχιστους διαλόγους και πλούσιες ασπρόμαυρες εικόνες, ακολουθεί την πορεία δύο νεαρών αδελφών, του Βισέντε και του Νίνο, που μαζί με τον δάσκαλό τους προσπαθούν να ξεφύγουν από τα νύχια μιας αδίστακτης συμμορίας. Για τον ίδιο τον Κόστα, αυτή η ταινία είναι περισσότερο ένα ομάζ προς τους μεγάλους δασκάλους του κινηματογράφου, όπως και σε κάποιες ταινίες – για παράδειγμα, «Η νύχτα του κυνηγού». Επίσης, προέκυψε αρκετά χρόνια μετά την Επανάσταση των Γαριφάλων. Σηματοδότησε όμως την έναρξη της λαμπρής πορείας ενός ασυμβίβαστου καλλιτέχνη που έχει καταφέρει να συνδέσει αρμονικά την κινηματογραφική ποίηση με το κοινωνικό σχόλιο.


Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε
Ή εγγραφείτε
Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ